De TomTom Sports Connect kun je gebruiken als er een update beschikbaar is, informatie over activiteiten doorsturen naar je MySports account en aanpassingen in je account synchroniseren naar horloge. Volg de stappen hieronder om de software te installeren en je TomTom horloge te verbinden.
TomTom Sports Connect installeren
Ga naar tomtom.com/123/ en download de TomTom Sports Connect software voor desktop (Windows of Mac OS X). Na het installeren krijg je het scherm zoals hieronder weergegeven. Klik na het lezen van de algemene voorwaarden op de groene button ‘Akkoord’. TomTom Sports Connect vraagt nu om het sporthorloge te verbinden met de computer. Gebruik hiervoor de USB-kabel.
TomTom horloge update
Controleer regelmatig of er software updates beschikbaar zijn voor je TomTom horloge. Bijvoorbeeld wanneer je van plan bent om het horloge op te laden met de computer of voordat je gaat sporten.
- Suit het horloge met de USB-kabel aan op de computer.
- Open TomTom Sports Connect om te controleren of er nieuwe updates beschikbaar zijn. Zo ja, dan komt er een melding of je deze update wilt installeren of wilt overslaan.
- De installatie van de nieuwe update is te zien op het scherm van het horloge. Verbreek de verbinding tijdens de update niet.
- Activiteiten worden automatisch gesynchroniseerd met je TomTom MySports account.
TomTom horloge resetten
De TomTom horloge reset kan op de volgende manieren worden uitgevoerd: een zachte- of harde reset (fabrieksinstellingen).
Zachte reset
Sluit het horloge aan op de computer en wacht tot het batterijicoontje te zien is. Haal de USB-kabel uit de computer en het horloge wordt opnieuw opgestart.
Terug naar fabrieksinstellingen
De laatste optie om het horloge terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Let op, hiermee worden persoonlijke gegevens en instellingen verwijderd.
- Sluit het horloge aan op de computer en open Sports Connect. Ga naar instellingen.
- Klik onderaan op fabrieksinstellingen en volg de stappen op het scherm.
Download Sports Connect: Windows | Mac
TomTom Sports app
App Store | Google Play
Bekijk je persoonlijke activiteiten en voortgang op: mysports.tomtom.com.
- Nieuwe functies voor EV-rijders in Google Maps - 18 april 2024
- Muziek luisteren tijdens het sporten - 29 augustus 2022
- Software update voor Forerunner sporthorloges - 5 juli 2022
Is het ook mogelijk om ‘reeds geüploade activiteiten’ nog een keer van mijn horloge te halen?
Onlangs had ik activiteit geüpload, althans, dat dacht ik, via de app van TomTom Sports maar deze heeft de activiteit uiteindelijk niet ingeladen.
Nu kan ik deze niet meer handmatig inladen via de computer, omdat de zogenaamde knop’ wachtrij opnieuw proberen’ niet zichtbaar is.
Hallo Margita,
Misschien helpt het volgende:
Activiteiten die niet zijn geüpload opnieuw exporteren
– http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/17621/related/1
Activiteiten verwijderen uit de geschiedenis op je horloge
– http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/17703/~/activiteiten-verwijderen-uit-de-geschiedenis-op-je-horloge
Ik heb een tomtom runner 3 en geïnstalleerd via mijn smartphone. Ik wil hem nu resetten omdat mijn man het horloge gaat dragen en mijn gegeven eraf kunnen, maar er wordt iedere keer aan gegeven dat het alleen via een computer kan en die heb ik niet. Is het ook mogelijke via de smartphone of iOS tablet
Hallo Eveline,
Het is helaas niet mogelijk om je horloge te resetten zonder computer. Je hebt daarvoor het programma TomTom Sports Connect nodig.
Goedemorgen
Ik krijg mijn gegevens niet op strava terwijl alles via strava verbonden is. Wat zou dat kunnen zijn?
Met vriendelijke groet
Coerd
Hallo Coerd,
Krijg je een melding te zien? Je kunt misschien proberen om je TomTom Sports opnieuw te verbinden met Strava.
Via je account op: mysports.tomtom.com/app/settings/exporters.
Klik op Connect other Apps. En bij het tabblad Apps & Exporting kies je voor Strava.
Beste,
Mijn horloge blijft hangen op voltooi installatie op…
Ik heb inmiddels alles geprobeerd, maar kan het horloge gaat niet verder.
Daarnaast lukt een harde reset ook niet, want ik kan die nergens in tomtomsports connect vinden.
hopelijk kunnen jullie me helpen.
Hallo Menno,
Misschien kun je het volgende proberen:
– Sluit je sporthorloge aan op de computer.
– Open Sports Connect, login of maak een account.
– Bij MySports Connect klik je rechtsboven op het tandwiel (Instellingen). Op het volgende scherm klik je op Reset.
Ik heb met mijn Tom Tom watch een trailrun gelopen en ingeladen op de computer. Per ongeluk heb ik de activiteit in de prullenbak gegooid.
Is deze activiteit nog weer terug te halen?
Hallo Anton,
Als het goed is, is dit niet mogelijk..
Goede morgen
wil m,n horloge uitlezen via tomtom sport connect , maar krijg geen verbinding , vraagt of ik online ben??
wat kan dit zijn?
heb al een keer opnieuw de app geinstalleerd.
Hallo Jan,
– Als je horloge niet wordt herkent, kijk dan of het goed in de lader zit. Misschien moet je het even aandrukken.
– Probeer de horloge opnieuw te koppelen via de Bluetooth instellingen. Verwijder en maak opnieuw verbinding.
– Start opnieuw op.
Hoi Jan,
Ik heb hetzelfde probleem
De site van mysports.tomtom is niet bereikbaar , ook de app werkt niet.
uploaden gaat dan ook niet lukken.
Geen idee wanneer de site weer bereikbaar is.
Hallo Martin,
De website mysports.tomtom.com werkt weer!
Met mijn TomTom Spark 3 wordt via de PC op activiteiten ook bijgehouden wat mijn snelste 5km was maar ook andere afstanden. Dat gebeurt nu niet meer. Hoe kan ik dat terug krijgen of waar staat hoe dat moet?
Hallo Jim,
Misschien helpt de volgende handleiding met het probleem:
– http://download.tomtom.com/open/manuals/watch2016/refman/TomTom-GPS-Watch-UM-nl-nl.pdf (pagina 29)
Heb een TomTom runner 3 via marktplaats gekocht. De vorige eigenaar had gegevens erop staan heb een reset gedaan waar bij de pc raar deed. Nu staat er geen software meer op en ziet de pc het horloge niet. Haal ik stekker uit laad hij niet op en krijg ik steeds het beeld om te resetten. Wat kan ik hier aan doen, wie weet een oplossing