TomTom MyDrive Connect is een gratis programma die je kunt gebruiken om de inhoud en de kaarten van je navigatie te blijven updaten. MyDrive Connect kan gebruikt worden op Windows en op Mac OS X. Hieronder leggen we uit hoe je MyDrive moet installeren en de kaarten kunt bijwerken.
TomTom MyDrive Connect installeren
1. Afhankelijk van je besturingssysteem kies je voor Windows of Max OS X. Na het downloaden open je de software en vink je ‘Akkoord’ aan om de voorwaarden te accepteren. Controleer de installatiemap en klik verder op ‘Installeren’ om de installatie te starten.
2. Na de installatie van MyDrive Connect kun je de instellingen (over de updates) personaliseren.
TomTom MyDrive Connect updates downloaden
1. Als de installatie is afgerond wordt er gevraagd om in te loggen in MyDrive Connect. Heb je al een account (MyTomTom) dan kun je direct inloggen. Zo niet, maak eerst een account aan via de website pagina ‘TomTom Get Started’: TomTom.com/getstarted (Nederlands).
2. Wanneer het inloggen is gelukt krijg je het hoofdscherm te zien. Om de navigatie te koppelen aan je account sluit je de TomTom met de geleverde USB kabel aan op de computer. Als het is gelukt geeft MyDrive Connect een melding ‘Verbonden’ aan. De software zoekt automatisch naar updates. Om te downloaden klik je op de groene button ‘Bekijk updates’.
3. Er komt een scherm in beeld met de beschikbare updates die voor jouw navigatie van toepassing zijn. Je kunt alle updates installeren of kiezen welke updates je niet wilt downloaden door aan- en uitvinken. Klik vervolgens op ‘Update selectie’.
4. Het downloaden start vanzelf en de updates worden geïnstalleerd op de TomTom. Dit kan enkele minuten duren.
5. Je bent klaar voor vertrek!
Kaartzone installeren
Aan de updates worden steeds meer informatie toegevoegd waardoor de kaarten groter worden. Heeft je navigatie beperkt intern geheugen beschikbaar, dan kun je een gedeelte van de kaarten installeren. Om een kaartzone te installeren verbind je de TomTom-navigatiesysteem met de computer. Klik in het menu op ‘Mijn inhoud’ en vervolgens op ‘Installeer kleinere kaart’. Je kunt nu kiezen uit verschillende zones met landen die worden gedekt. Bevestig je keuze en klik op de groene installeer button.
TomTom MyDrive loopt vast of blijft hangen
Loopt MyDrive Connect tijdens het downloaden van een update vast of blijft het hangen op bijvoorbeeld 99%, controleer het volgende.
- Verwijder oude download bestanden uit de download map van MyDrive Connect (zie instellingen, tabblad downloads en klik op ‘Leeg download map’).
- Controleer of de nieuwste versie van MyDrive is geïnstalleerd.
Ook kun je een TomTom reset doen als de problemen zich blijven voordoen of wanneer je TomTom navigatie niet wordt herkent.
TomTom MyDrive Connect is geschikt voor de volgende modellen:
GO 40, GO 50, GO 51, GO 60, GO 61, GO 400, GO 500, GO 600, GO 510, GO 610, GO 5000, GO 6000, GO 5100, GO 6100. GO LIVE Camper & Caravan. GO LIVE Top Gear Edition. GO LIVE 820 en GO LIVE 825. GO LIVE 1000, GO 1000, GO LIVE 1005 en GO 1005. Via 110, Via 120, Via LIVE 120, Via LIVE 125, Via 130 en Via 135. Start 60. Start 60 (2012). Start 20 en Start 25.
Download TomTom MyDrive Connect: Windows | Mac OS X
FAQ:
1. Hoe moet je TomTom updaten met MyDrive Connect?
Om de nieuwste kaarten te ontvangen heb je MyDrive Connect nodig. Download en installeer de TomTom software op je computer. Verbind de navigatie met de computer. Na het inloggen controleert de software automatisch of er updates beschikbaar zijn.
2. Hoe kan je TomTom MyDrive Connect installeren?
Download de MyDrive Connect software op je computer. Log-in met je account of maak eerst een account. Verbind de navigatie met MyDrive Connect.
3. Heb ik een account nodig?
Ja. Een account kun je aanmaken via de website van TomTom.
Zie ook: TomTom Home
- Nieuwe functies voor EV-rijders in Google Maps - 18 april 2024
- Muziek luisteren tijdens het sporten - 29 augustus 2022
- Software update voor Forerunner sporthorloges - 5 juli 2022
Ik krijg MY Drive connect niet geinstalleerd op mijn computter
Hallo,
Komt er een melding/error in beeld waarom de installatie niet lukt? Welke versie van Windows gebruik je?
Ik kan Tomtom niet installeren.
Welke melding krijgt u te zien? Gebruikt u Windows of Mac? Iets meer informatie..
ik wil mijn tomtom golf horloge updaten, maar hoe?
Hallo Dirk,
Je kunt je TomTom horloge updaten met Sports Connect die je hier kan downloaden: https://www.updatenavigatie.nl/tomtom-sports-connect/.
Sluit je horloge aan op de computer. Open Sports Connect. Als er een update beschikbaar is zal het programma vragen of je het wilt updaten.
ik krijg al wekenlang de melding: “Onze servers zijn momenteel erg druk” en heb al tiental keren opnieuw geprobeerd, wat is er aan de hand?????
ik heb een Tom Tom Start 25 M
Hallo Jos,
Je kunt het volgende proberen:
1. Verwijder het programma MyDrive.
2. De map van TomTom verwijderen op de volgende locatie van je computer (Windows 7/8/10):
– C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local Settings\
– C:\Users\Gebruikersnaam\AppData
3. Download en installeer de nieuwste versie van MyDrive.
Dank voor het antwoord, de instructies uitgevoerd en het werkt weer!
vriendelijke groet, Jos.
Kan ik een automatische melding per mail ontvangen bij een beschikbare update van Mydrive/TomTom?
Hallo,
Dat is wel mogelijk. Ga naar de profiel instellingen van je TomTom account om deze te ontvangen.
Ik zou graag de kaart van MyDrive op mijn pc gedetailleerde willen hebben. Weet iemand van jullie wat hierin de mogelijkheden zijn?
Alvast bedankt voor het advies.
Ik wil MyDrive op een Chromebook installeren.
Kan dat?
Welke link moet ik dan gebruiken?
Hallo Björn,
MyDrive Connect werkt alleen op de besturingssysteem Windows en MacOS.
Ben nu al de hele middag mijn Via 135 proberen te updaten, stopt tijdens installatie. Nu ben ik mijn kaarten kwijt. Krijg geen verbinding met mijn Via 135 en de computer, dan wel en dan weer niet. Echt bagger.
Ik heb bij ziggo internet gekocht. Sinds het nieuwe modem kan ik de TomTom niet meer updaten. Ziggo schuift het naar TomTom. Heeft u een oplossing hiervoor?
Ik heb het geïnstalleerd maar zie allemaal groene strepen en een bibberend beeld. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Krijg geen toegang tot tomtom service, dus kan ik niets doen. Dit staat er(oeps er zijn problemen met de toegang tot Tom Tom Services. Probeer het later opnieuw) hoeveel jaar moet ik wachten.
Hallo Abel,
Misschien kom je verder via: https://help.tomtom.com/hc/nl-nl/articles/360013958719-Fout-er-is-een-probleem-opgetreden-tijdens-het-verbinden-met-TomTom-Services